Cerita Wayang Pandawa Bahasa Jawa Singkat

Upload your creations for people to see, favourite, and share.

Dokumen menjelaskan tentang lima bersaudara Pandawa dalam wiracarita Mahabharata yaitu Yudistira, Bima, Arjuna, Nakula dan Sadewa. Setiap Pandawa memiliki karakteristik tersendiri seperti Yudistira yang bijaksana dan adil, Bima yang kuat dan setia, serta Arjuna yang cerdik dan ahli berperang.

Belanja di App banyak untungnya:

Cerita rakyat merupakan salah satu sastra kedaerahan yang tidak tahu siapa penciptanya. Meski sudah lama ada, cerita tersebut masih dilestarikan melalui pembelajaran di sekolah.

Hutomo (dalam Emzir: 2009) menjelaskan bahwa cerita rakyat dapat diartikan sebagai ekspresi kesastraan warga suatu kebudayaan yang penyampaiannya dan penyebarannya disebarkan dan diinstrumenkan secara lisan yang berhubungan langsung dengan berbagai aspek budaya dan susunan nilai sosial masyarakat tersebut.

Meski disebarkan dari mulut ke mulut, cerita rakyat sekarang banyak dirangkum dan terbit dalam bentuk buku. Tak jarang digunakan untuk media pembelajaran.

Berikut sederet contoh cerita rakyat bahasa Jawa:

Versi Arti Bahasa Indonesia

Pada masa awal berdirinya Kesultanan Demak, Raden Patah yang merupakan sultan pertama di Kesultanan Demak ingin membangun sebuah masjid besar untuk umatnya berdoa.

Untuk mewujudkan ambisinya, Sultan Demak mengutus sembilan wali untuk mencari kayu jati di Hutan Donoloyo di daerah Wonogiri.

Setelah perintah diterima, sembilan wali pergi ke hutan donoloyo.

Sesampainya di sana, para wali mendatangi Ki Ageng Donoloyo. Menurut cerita Ki Ageng Donoloyo adalah pemilik hutan Donoloyo.

Selesai menjelaskan maksud dan tujuan ke hutan Donoloyo. Kesembilan wali tersebut diperbolehkan mencari kayu jati yang mereka sukai dan dianggap layak untuk membangun masjid demak.

Ketika sunan-sunan lainnya mencari pohon yang besar dan lurus, Sunan Kalijaga justru mengumpulkan sisa kayu wali lainnya.

Sisa-sisa kayu yang disebut tatal dikumpulkan dan disusun hingga menjadi seperti semula. Ceritanya setelah mengucapkan terima kasih sudah diperbolehkan mencari kayu jati. Para wali kembali lagi ke Kesultanan Demak.

Tiba di Kesultanan Demak. Kayu jati tersebut kemudian mulai dikerjakan untuk membangun masjid.Banyak yang kagum dengan keindahan kayu jati dari hutan Donoloyo. Hanya saat itu ada satu kayu yang bentuknya agak aneh.

Meski bentuknya besar, kayunya tidak lurus seperti kayu jati lainnya. Karena memiliki bentuk yang berbeda dari kayu jati lainnya.

Lalu para tukang bangunan dan masyarakat yang menyaksikan proses pembangunan Masjid Agung Demak banyak sekali para mengkritiknya dengan kata-kata yang tidak senonoh.

Merasa sedang diejek dan diolok-olok karena mereka tidak sempurna, kayu jati tersebut kemudian terbang menjauh dan kembali ke hutan Donoloyo.

Hingga kini kayu jati tersebut masih ada dan hidup di tengah hutan Donoloyo. Masyarakat sekitar hutan donoloyo menyebut kayu itu sebagai Mbah Jegot).

Contoh Cerita Rakyat Bahasa Jawa Legenda Nyi Roro Kidul

Ing jaman biyen, urip permaisuri lan raja dicritakake. Dheweke duwe anak ayu jenenge Lara Kadita.

Amarga ndeleng kaendahane, akeh wong sing drengki, kalebu selir raja. Dheweke uga ngirim pesona supaya permaisuri lan anake ngalami masalah kulit.

Raja langsung ngusir dheweke metu saka kerajaan. Permaisuri tilar donya ing dalan nalika Lara Kadita mlaku tanpa tujuan menyang Kidul.

Aku kesel banget, dheweke tekan ing bukit sing curam ing Pantai Karanghawu. Nalika turu, dheweke ngimpi bisa ketemu karo 'wong suci' sing menehi saran supaya sang putri ngresiki awake dhewe kanthi terjun menyang segara kanggo nambani, mulihake kaendahane, uga entuk kekuwatan gaib.

Nalika tangi, Lara Kadita langsung mlumpat saka jurang sing curam menyang tengah ombak sing muter, lan mudhun menyang dhasar Segara Kidul.

Impenane kayektenan. Kejabi pulih lan bali dadi ayu, dheweke uga entuk kekuwatan gaib lan keabadian.

Nanging, Lara Kadita kudu tetep ing Segara Kidul. Wiwit iku dheweke diarani dadi Nyi Loro Kidul sing tegese Loro = sangsara, kidul = Selatan.

Contoh Cerita Rakyat Bahasa Jawa: Keong Mas

Wis setaun suwene mangsa ketiga dialami desa Dhadapan. Krana kuwi uripe warga katula-tula, akeh lelara lan dadi larang pangan. Ing Dhadapan ana wadon tuwa sing lola tanpa dulur, yaiku mbok Randha. Kanggo nyambung uripe, mbok Randha luru krowodan ing alas kewan sabendinane.

Kewan kali kang nyisa ing sawedhing mbebegan. Sanajan kahanan kaya mangono nanging dheweke ora nggresula. Malah saya nyaketake marang Gusti.

“Duh Gusthi paringana pepajar ing desa kula mugimugi inggal kalis saking prahara punika.”Sawijining esuk, mbok Randha golek panganan ing alas. Nalika lagi milang-miling weruh cumlorot cahya saka sak tengahing kali kang asat.

“Kok cumlorot kaya emas, cahya apa kuwi?” ing atine tuwuh pitakon, banjur mbok Randha nyedaki sumber cahya mau. Bareng dicedaki jebul sawijining keong Mas kang nyungsang ing antara watuwatu kali. Keong banjur digawa mulih tekan ngomah dicemplungake genthong.

Mbok Randha menyang alas kaya biyasane, nanging nasibe lagi apes, urung entuk krowodan nganti meh surup, dheweke banjur mulih ngelanthung ora entuk opo-opo.

Sawise leyeh-leyeh ing emperan dheweke menyang pawon menawa wae ana krowodan kang bisa ganjel weteng kang luwe. Mbok Randha kami tenggengen amrgi ngerti panganan kang ana ing pawone. Sopo sing ngeteri panganan kuwi, ing batine kebak pitakon. Sebab mulih saka alas, pawone mbok Randha wis cumepak panganan, mengkono iku kedadeyan ing saben dina. Sawijining dina kanthi sesideman, mbok Randha ndedepi sapa tho wong kang mlebu ing pawone.

Keong Mas mau metu saka genthong lan malih dadi putri kang ayu. Mbok Randha kaget ora kinara. Saben ditinggal lunga mbok Randha, Keong Mas mau malih wujud. Mbok Randha banjur nakoni sapa sejatine putri kang ayu kuwi.

“Nduk wong ayu sliramu iki sapa kok nganti kedarangdarang ing alas lan jilmo Keong Mas?”

“Yung aku iki garwane Raja ing Jenggala, Raja Inukerta, aranku Candrakirana”

“Lho kok bisa dadi Keong Mas lan awakmu bisa tumeka ing alas Dhadapan kuwi larah-larahe kepiye tho cah ayu?”

Banjur, Dewi Candrakirana njlentrehake menawa ing sawijining dina dicidra Raja Jin Sakti kang kareb ngepek garwa. Ananging dheweke wegah, ora gelem nuruti karepe Jin. Jin muntab, Dewi Candrakirana sinebda dadi Keong Mas banjur diguwang adoh saka kraton Jenggala menyang kali.

Tujuane supaya ora bisa ketemu karo garwane Candrakirana, Raja Inukerta. Anehing kahanan ana ing nalikane kali kecemplungan Keong Mas banyune dadi garing, kaline asat. Asate banyu iku mau kang njalari Keong Mas nyungsang ing watu-watu nganti nemahi tiwas. Bejane ditemu, akhire banjur diopeni Mbok Randha Dhadapan.

Contoh Cerita Rakyat Bahasa Jawa: Timun Mas

Ing sawijining dina ana pasangan tani sing ora duwe anak. Saben dina dheweke ndongakake keturunan.

Nanging, Buta ngrungokake panjaluk kasebut lan menehi pitulung. Petani dikon nandur winih timun.

Mengko, wiji timun bakal ngeculake bayi kasebut. Raksasa kasebut menehi kahanan nalika bayi umur 17 taun kudu dikembalikan.Pasangan petani seneng amarga duwe anak. Dheweke ngarani bocah kasebut Timun Mas.

Sawise 17 taun, Raksasa teka kanggo janji kasebut. Pasangan tani kasebut nolak lan njaluk Timun Mas mlayu nggawa 4 barang sekti.

Saben raksasa ngoyak, Timun Mas mbuwang obyek kasebut. Pungkasane, raksasa kasebut klelep ing lendhut sing digawe saka obyek gaib iki.

Contoh Cerita Rakyat Bahasa Jawa: Mbah Jegot ing Alas Donoloyo

Ing jaman kawitan madege Kasultanan Demak, Raden Patah kang mujudake sultan kapisan ing Kasultanan Demak pengin nggawe masjid agung kanggo sembahyang kawulane.

Kanggo mujudake gegayuhane Sultan Demak ngutus para wali sanga golek kayu jati menyang alas Donoloyo kang ana ing dhaerah Wonogiri.

Sawise prentah ditampa, para wali sanga banjur lunga menyang alas donoloyo.

Tekan kono para wali banjur nembung menyang Ki Ageng Donoloyo. Miturut crita Ki Ageng Donoloyo mujudake pawongan kang duwe alas Donoloyo.

Rampung ngandharake angkah lan tujuane menyang alas Donoloyo. Para wali sanga diijini golek kayu jati sing disenengi lan dianggep pantes kanggo nggawe masjid demak.

Nalika sunan-sunan liyane golek kayu sing gedhe lan lurus wite. Sunan Kalijaga malah nglumpukake kayu sisane wali liyane.

Sisa-sisa kayu kang sinebut tatal kuwi diklumpukake lan disusun nganti dadi saka. Cekake critan sawise ngucapake matur nuwun merga dililani golek kayu jati. Para wali bali menyang tekan Kasultanan Demak maneh.

Satekane wewengkon kasultanan Demak. Kayu-kayu jati iku banjur wiwit digarap kanggo mbangun masjid.

Akeh sing ngrasa nggumun karo apike kayu jati saka alas Donoloyo. Mung emane wektu iku ana kayu siji kang rada aneh wujude.

Senajan wujude gedhe, kayune ora lurus kaya kayu jati liyane. Merga wujude kang beda tinimbang kayu jati liyane.

Banjur para tukang lan para wong sing nonton proses pembangunan Masjid Agung Demak akeh sing maido lan ngilokna kasebut kanthi tetembungan kang ora pantes.

Menawa wae, merga rumangsa dipaido lan dielek-elek merga wujude ora sampurna. Kayu jati iku banjur mabur lan bali maneh menyang alas Donoloyo.

Tekan saiki kayu jati iku isih ana lan manggon ing satengahe alas Donoloyo. Warga sakiwa tengene alas donoloyo ngarani kayu kaseut kanthi sebutan Mbah Jegot.

Versi Arti Bahasa Indonesia

Dahulu diceritakan tentang kehidupan ratu dan raja. Ia memiliki seorang putri cantik bernama Lara Kadita.

Melihat kecantikannya, banyak orang yang iri, termasuk selir raja. Ia pun mengirimkan jimat agar permaisuri dan anaknya mengalami masalah kulit.

Raja segera mengusirnya dari kerajaan. Permaisuri meninggal di jalan sedangkan Lara Kadita berjalan tanpa tujuan menuju Selatan.

Karena capek sekali, dia sampai di bukit terjal di Pantai Karanghawu. Saat tidur, dia bermimpi bertemu dengan seorang 'santo' yang menasihati sang putri untuk menyucikan dirinya dengan terjun ke laut untuk menyembuhkan, mengembalikan kecantikannya, serta mendapatkan kekuatan magis.

Ketika terbangun, Lara Kadita langsung melompat dari tebing terjal ke tengah gulungan ombak, dan turun ke dasar Laut Selatan.

Mimpinya menjadi kenyataan. Selain pulih dan kembali cantik, ia juga memperoleh kekuatan magis dan keabadian.

Namun Lara Kadita harus bertahan di Laut Selatan. Sejak saat itu ia dipanggil Nyi Loro Kidul yang artinya Loro = penderitaan, kiluda = Selatan.

Versi Arti Bahasa Indonesia

Desa Dhadapan telah mengalami musim dingin ketiga selama setahun. Akibatnya kehidupan masyarakat sengsara, banyak penyakit, dan harga pangan mahal. Di hadapanmu ada seorang wanita tua yatim piatu tanpa saudara kandung, itulah ibu Randha. Demi menyambung hidupnya, Bu Randha setiap hari berlari liar di hutan.

Hewan sungai yang tertinggal di sungai. Meski situasinya seperti itu, dia tidak mengeluh. Aku bahkan memberitahu Tuhan.

“Ya Tuhan, berilah aku kedamaian di desaku agar aku selamat dari badai ini.”Suatu pagi, Randha sedang mencari makanan di hutan. Saat dia melihat sekeliling, dia melihat kilatan cahaya dari tengah sungai.

“Kenapa bersinar seperti emas, cahaya apa itu?” sebuah pertanyaan muncul di hatinya, lalu Randha melihat ke arah sumber cahaya. Begitu didekati, ternyata ada seekor keong mas yang tergeletak di antara bebatuan sungai. Siput tersebut kemudian dibawa kembali ke rumah dan dibuang ke dalam pot.

Mungkin Randha pergi ke hutan seperti biasa, namun nasibnya kurang beruntung.

Setelah makan di teras, dia pergi ke dapur untuk melihat apakah ada makanan untuk mengisi perutnya yang lapar. Mungkin Randha kami senang karena dia tahu makanan di dapurnya. Siapapun yang menyantap makanan tersebut, hatinya penuh dengan pertanyaan. Saat pulang dari hutan, dapur Randha penuh dengan makanan, hal ini terjadi setiap hari. Suatu hari, Randha menemui siapa pun yang memasuki dapurnya.

Keong Mas keluar dari pohon dan berubah menjadi seorang putri cantik. Mungkin Randha terkejut karena tidak mengetahuinya. Setiap kali janda itu pergi, Keong Mas berubah wujud. Mbok Randha kemudian mengetahui siapa sebenarnya putri cantik itu.

“Siapakah orang cantikmu ini, mengapa kamu menemukan dirimu di hutan dan hantu Keong Mas?”

“Saya istri Raja Jenggala, Raja Inukerta, nama saya Candrakirana”

“Aku heran kenapa kamu bisa menjadi Keong Mas dan bisa datang ke hutan Dhadapan. Bagaimana kabarmu gadis cantik?”

Kemudian Dewi Candrakirana menjelaskan bahwa suatu saat ia dikhianati oleh Raja Jin Sakti yang ingin menyentuh istrinya. Namun dia enggan, dia tidak mau mengikuti keinginan Jin. Jin muntab, Dewi Candrakirana sinebda sebagai Keong Mas kemudian dibuang dari istana Jenggala ke sungai.

Tujuannya agar tidak bisa bertemu dengan istri Candrakirana, Raja Inukerta. Anehnya, ketika sungai Keong Mas tergenang, airnya menjadi kering, sungai pun kering. Air itulah yang menyebabkan siput merangkak di bebatuan hingga mati. Untunglah ia berhasil ditemukan, dan akhirnya ia dirawat oleh Mbok Randha Dhadapan.

Itulah sederet cerita rakyat bahasa Jawa yang mungkin sudah banyak diketahui pembaca. Anda bisa menggunakannya untuk lomba dan pengetahuan semata.

Offenbar hast du diese Funktion zu schnell genutzt. Du wurdest vorübergehend von der Nutzung dieser Funktion blockiert.

Wenn dies deiner Meinung nach nicht gegen unsere Gemeinschaftsstandards verstößt,

Wayang Pandawa 5 ini adalah replika dari Wayang klithik yang merupakan salah satu kekayaan warisan budaya Indonesia.

Cerita pewayangannya mirip dengan Wayang Golek dari Jawa Barat yang berbentuk boneka, Perbedaannya adalah wayang klitik terbuat dari kayu berbentuk pipih seperti wayang kulit.

Souvenir Premium Wayang Gunungan Pandawa 5 Logam Stage Kayu ini terbuat dari bahan Alumunium, dengan stage kayu finishing Doff. Plat tulisan dari kuningan / Plat Gravo.

P. 32 cm | L. 7 cm | T. 25 cm

Hardbox Batik Exclusif

Free Costum Tulisan & Logo (PreOrder min 3-4 minggu)

Free Ongkir Japan, (Malaysia, Korea Hongkong silahkan Chat Admin)

nb : Untuk Harga & pengiriman di luar Japan silahkan chat admin Via Wa ( +6287777130192 )

Versi Arti Bahasa Indonesia

Suatu hari ada seorang laki-laki bernama Toba. Ia tidak mempunyai keluarga sehingga ia hidup hanya dengan mencari ikan di sungai Toba.

Konon saat sedang memancing, Toba menangkap ikan yang besar. Namun, ia terkejut karena ikan itu berubah menjadi wanita cantik.

Toba pun memutuskan untuk menikahi wanita tersebut. Syaratnya Toba harus merahasiakan identitas wanita tersebut.

Setelah menikah, ia dikaruniai seorang putra bernama Samosir.

Samosir diminta mengirimkan makanan kepada ayahnya. Namun, dia tidak sengaja menghabiskannya karena lapar.

Karena emosi, Toba Samosir membuang makanan tersebut dan bersumpah bahwa Somosir adalah seekor ikan.

Samosir menangis dan bercerita kepada ibunya. Ibunya yang marah besar menyuruh Samosir naik gunung dan menunggu di sana.

Tiba-tiba air keluar dari tempat istrinya. Toba terus memilih dan tempat Samosir berdiri menjadi pulau kecil. Rasakan sejarah Danau Toba dengan pulau kecil bernama Samosir di tengah danau.

Contoh Cerita Rakyat Bahasa Jawa: Danau Toba

Ing sawijining dina ana wong lanang jenenge Toba. Dheweke ora duwe kulawarga, mula dheweke mung nyukupi dhahar iwak ing kali Toba.

Kacarita nalika mancing, Toba entuk iwak gedhe. Nanging, dheweke kaget amarga iwak mau malih dadi wanita ayu.

Toba uga mutusake omah-omah karo wanita kasebut. Kahanan kasebut yaiku Toba kudu njaga rahasia identitas wanita kasebut.

Sawise omah-omah, dheweke dikaruniai putra sing jenenge Samosir.

Samosir dijaluk ngirim panganan menyang bapake. Nanging, dheweke ora sengaja ngrampungake amarga luwe.

Kanthi emosi, Toba Samosir mbuwang panganan lan sumpah kanthi ujar manawa Somosir minangka iwak.

Samosir nangis lan matur marang ibune. Ibune, sing nesu nesu, marang Samosir supaya munggah gunung lan ngenteni ing kana.

Dumadakan banyu metu saka panggonane garwane. Toba terus milih lan ing endi ngadeg Samosir wis dadi pulau cilik. Rasakake sejarah Danau Toba karo sawijining pulau cilik sing diarani Samosir ing tengah tlaga.